Friday, December 30, 2011

ENTRI SERIUS ?

hye hye hye ,

heyy , pernah dengar tak quote "what you gives , you get back" or "apa yang kita buat , kita kena balik" ? pernah dengar tak ? konfem laa pernah kan ? semua yang baca ni kan pandai pandai semuaa *err , ada ke orang baca?* well , hari ni aku nak ulas sikit laa pasal tu .

kita kena ingat yang tuhan ni maha adil . apa yang kita buat kat orang , kita akan kena balik . cuma cepat atau lambat je . kat dunia ni , tak ada orang yang perfect . semua pernah buat salah . semua pernah buat dosa . well , act post kali ni bukan post yang nak menunjukkan yang aku ni baik . TIDAK SAMA SEKALI . aku ni bukanlah baik sangat , tapi aku tau la bezakan baik buruk sesuatu benda .

tiba tiba je kan , terlintas kat kepala otak aku yang quote "what you give , you get back" tu betul . ni pandangan aku laa kan . tak tau kalau korang ada pandangan lain . sebab apa aku cakap betul ? sebabnya , aku dah pernah kena . kena apa ? biarlah benda ni jadi rahsia antara aku dan dia . well , aku tak nak laa burukkan orang yang aku sayang kat sini . satu dunia boleh tengok tau tak . sapa dia ? biarlah aku je yang tau . well , as an example , kalau aku cakap yang aku terluka . then , bila ingat balik , aku memang ada buat orang terluka . that's it , dunia ni macam roda . kadang kadang , kita rasa happy sebab semua yang kita nak kita da dapat . tu masa kita kat atas , time kita kenakan orang . then ada masa pulak kita sedih sebab apa yang kita nak , kita tak dapat . that is bila kita kat bawah . time orang pulak kenakan kita . so , betul la quote yang kat atas tadi . that's why aku cakap qoute tu betul , pada pandangan aku lah kan . kalau korang , tak tau laa .kot kot korang ada prinsip sendiri . aku pon tak pegang sangat kat quote ni . just nak bagitau yang quote ni betol je . :)

so , that's it for now . nanti sambung balik dengan qoute lain yeaa . bye bye .

SELAMAT BERSEKOLAH ! :P

No comments: